Proiecte europene

From 19th to 25th of May 2022, a group of 14 students from our school – Angelo Amariei, Daria Apetroaie, Maria Apostol, Maria Barna, Victor Boboc, Delia Bolobiță, Iulia Ciuciu, Maria Hrebenciuc, Darius Liuță, Claudia Moroi, Alexandru Nica, Amira Petrișor, Beatrice Pleșcan, Ștefan Zaharia, coordonated by Mrs Angela Casariu and Mrs. Mia Preutu took part in the international project “Press ENTER” in Poronin (Poland), organized by the Stowarzyszenie – Porozumienie Pokolen. The project was co-financed under the Erasmus + Programme. Except for pupils from our school, the project was attended by young people from Czech Republic and Poland. The honorary patronage over the project was assumed by the mayor of Sławków – Rafal Adamczyk. The main topic of the project was related to digital competencies and innovative IT tools that can support the learning process or develop interests among young people. Now, after almost 6 months, we are proud to present the results of “Press ENTER” project (Erasmus + Programme) that we took part in. Within the common initiative, participants created the guide and infographics encouraging to broaden IT competencies.

https://www.facebook.com/100063723721839/posts/524465673020886/?flite=scwspnss

Stagiu de perfecționare Crefeco

În zilele de 3 și 4 septembrie, doi profesori din Pașcani au participat la un stagiu de perfecționare pentru profesorii de Limba Franceză organizat la Târgu Neamț. Este vorba de prof. Alexandra Anicolaesei, de la Colegiul Tehnic Unirea și de prof. Anca Aparaschivei, de la Colegiul Național Mihail Sadoveanu.

Cursul s-a numit La différenciation pédagogique: propositions pour gérer l’hétérogénéité des classes și a fost organizat de Organizația Internațională a Francofoniei, în colaborare cu Crefeco (Centrul Regional Francofon pentru Europa Centrală cu sediul la Sofia) și cu Ministerul Educației Naționale din România.

Activitățile la care au fost selectați să participe 30 de profesori de franceză din România au fost sub formă de ateliere interactive, iar formatorul a fost Pierre Yves Roux, profesor la Centre international d’études pédagogiques, Sevres, din Franța. Periodic, Crefeco organizează stagii naționale în fiecare din țările membre (Albania, Serbia, Macedonia, Bulgaria, Armenia, Republica Moldova, Bulgaria) care completează cursurile regionale de la Sofia.

6

Euroscola 2017

Activități desfășurate în cadrul proiectului

Câteva secvențe din activitățile desfășurate în cadrul Euroscola – sesiunea 8 martie 2018, pot fi vizionate într-un scurt video, disponibil online pe YouTube, https://youtu.be/yvjtyakD0JQ , sau pe Facebook, https://www.facebook.com/euroscola/videos/1621819834554333/ .

Stagiu Pestalozzi

În perioada 19-21 mai 2017 prof. Anca Aparaschivei  a participat la stagiul Pestalozzi Nouveaux outils pour développer une relation mutuelle et réciproque Ecole/famille ce s-a desfășurat la Lyon la ESPE (Ecole Supérieure du Profesorat et de l’éducation).
 
Pe lângă cei 12 numiți Internationaux din 11 țări (România, Italia, Armenia, Ungaria, Bielorusia, Moldova, Spania, Bulgaria, Grecia, Lituania, Albania), la acest curs au participat și 40 de profesori francezi.
Stagiul a fost axat pe importanța parinților în reușita școlara și necesitatea colaborării eficace școală-familie. Eu am prezentat filmul Le village des Roms, film realizat împreună cu elevii. Au fost trei zile intense de colaborare și discuții constructive.
Relația școală-familie în România si Moldova avut parte de analize complexe, dată fiind plecarea masivă a părinților în străinătate.
Stagiile Pestalozzi sunt sub tutela Comisiei Europene.
pe 1   pe 5

Be Yourself, Loisy-Franța,19-25 ianuarie 2017

În perioada 19-25 ianuarie 2017, un grup de elevi împreună cu profesorul  coordonatorprof.dr. Dimitriu Carmen, de la Colegiul Național „Mihail Sadoveanu” Pașcani au reprezentat țara în proiectul Erasmus +, Youth in action, intitulat  „Be Yourself” desfășurat în Loisy, Franța. La proiect au participat grupuri reprezentante din Estonia, Franța, Polonia, România și Turcia, Ca obiective principale ale proiectului se numără implicarea participanților din diferite țări, cu diferite situații economice și sociale, în activități ce promovează libera inițiativă, combaterea discriminării dar și exprimarea ideilor sub forma de dezbatere sau artă.

De asemenea, elevii au participat zilnic la workshop-uri, activități de autocunoaștere, seri culturale de prezentare a țărilor participante și au organizat într-una din zile un Flash Mob în centrul orașului Met și, de asemenea, interviuri cu locuitorii orasului, pe tema discriminării și a cunoașterii de sine.
La sfârșitul stagiului din Franța, elevii au primit certificatul „Youthpass” care susține participarea elevilor în proiect și le recunoaște abilitățile câștigate odată cu implicarea în activitățile de educație non-formală promovate de către Erasmus +.
 
„Pentru mine a fost o experiență inedită din toate punctele de vedere. Am învățat ca a fi tu însuți este o realitate, nu un mit. Am cunoscut oameni minunați, oameni diferiți din toate punctele de vedere, dar cu care m-am completat în tot acest timp. Mi-am perfecționat cu această ocazie abilitățile de comunicare într-o limbă străină și totodată am legat prietenii. Pe ansamblu, am învățat ca acolo unde se adună oamenii dornici de cunoaștere, se clădesc relații puternice și se trăiesc momente de neuitat.” Sabina Tîrpescu, participant în proiect, președinta CSE a colegiului.
 
 Alți elevi participanți: Mădălin Cotic, Miruna Grigoraș, Lorena Simon, Luigi Ciobanu, Iulia Cricu și Lorena Crăciun

Forumul Jurnaliștilor Francofoni, Sofia, noiembrie, 2016

În perioada 23-26.11.2016 prof. Anca Aparaschivei a participat cu eleva Diana Lazăr din clasa a XII-a B la Forumul școlar al tinerilor francofoni  din Europa Centrală și Orientală, «Milieu médiatique francophone à l’école» ce a avut loc la Sofia, în Bulgaria. A însoțit un grup de șapte elevi-redactori la reviste în limba franceză de la liceele din care provin.

Echipa de proiect a participat la deschiderea oficială de la Liceul 35 «Dobri Voynikov»,  s-a întâlnit cu ambasadorul României în Bulgaria, domnul Ion Gâlea și a vizitat Catedrala Alexandre Nevski.

În cele două zile elevii au participat la atelierele propuse de CREFECO: Rédiger un article de presse et définir la ligne éditoriale d’une publication en ligne, La partie visuelle d’une revue en ligne, Publication en ligne d’un journal numérique, iar profesorii la atelierul Créer un journal et éditer, scopul fiind instruirea în vederea creării unui ziar regional.

Parlamentul Portugaliei: New generations. New policies. New future

În acest proiect au fost participanți din mai multe țări și anume: Bulgaria, Grecia, Italia, Turcia, Marea Britanie, România și Portugalia.

În prima zi petrecută în parlament elevii au fost împărțiți în grupe astfel încât în fiecare grupă să fie cel puțin două persoane din fiecare țară. În aceste comitete au fost discutate câte 6 propuneri care proveneau de la doua țări, iar la finalul discuțiilor au fost alese 3 care au mers mai departe.

În cea de-a doua zi toți participanții din proiect au fost adunați  pentru a dezbate  cele 18 propuneri  care au trecut mai departe, s-au ales  doar 10 dintre acestea. După toate dezbaterile și votările România a avut 3 propuneri  câștigătoare.

Proiectul a presupus si vizitarea obiectivelor turistice ale Lisabonei- muzee de artă , monumente istorice, instituții de cultură.

Echipa de proiect a fost formată din: Bianca Cîtiea, Raluca Chițescu, Cosmina Panainte, Alexandra Buhăianu, Irina Pricop, Gabriel Elisei, Agripina Ioan, Patricia Ioan, Cristiana Atudorei, Mihaela Bălău, Anca Spînu, Traian Chiariu, Brîndușa Bîrsan, Sergiu Coman, Sebastian Puiu, îndrumați de profesor Petru Pădurariu.

ACES: Growing up with the cartoons, coordonat de prof. Mihaela Vatavu în 2013

In perioada 18-21 noiembrie 2012, Colegiul National “Mihail Sadoveanu” din Pascani va primi delegatiile scolilor partenere din Bosnia Hertegovina si Slovacia, care vor face prima vizita in cadrul proiectului “Crescand cu desenele animate”, finantat de Academia Scolilor din Europa Centrala. Delegatiile, compuse din 10 elevi si 2 profesori, vor participa la activitatile organizate de Colegiul “Mihail Sadoveanu” si anume la atelierele de comunicare interculturala si cel de tehnici de animatie, precum si la seara culturala organizata de colegiu.

Dupa incheierea vizitei proiectul va continua cu realizarea unei mese rotunde in care se vor discuta efectele nocive ale influentei pe care desenele animate difuzate in prezent pe diverse canale de profil le au asupra copiilor, cu realizarea unor filme de desene animate, a unei reviste de benzi desenate, precum si a unui scurt film realizat de echipele din scolile din Romania, Bosnia Hertegovina si Slovacia. In luna martie 2013, echipa de proiect din  Colegiului National “Mihail Sadoveanu” Pascani se va deplasa in Slovacia, unde, impreuna cu scolile partenere, vor finaliza proiectul care va fi prezentat in Senec, Slovacia, in aprilie 2013.

Equalizer 2013, Grecia

În perioada 16-26 noiembrie 2013, un grup de şase elevi ai Colegiului Naţional “Mihail Sadoveanu” din Paşcani, compus din Raluca Chiţescu, Maria Hărmănescu, Bianca Cîtiea, Andreea Sandu, Vlad Plaiu şi Teodor Isachi, împreună cu profesoara Mihaela Vatavu, au participat la proiectul “Equalizer” din cadrul programului Tineret în Acţiune / Youth in Action.

Toate acţiunile proiectului s-au desfăşurat în localitatea Koukli din regiunea Ioannina, Grecia. În afară de grupul din România, la proiect au mai participat tineri din Olanda, Bulgaria şi Grecia. Proiectul, având ca temă discriminarea şi modalităţile de luptă împotriva ei, a avut ca obiective conştientizarea tinerilor în ceea ce priveşte formele sub care apare discriminarea, pregătirea tinerilor pentru a putea lupta împotriva acestui fenomen precum şi promovarea colaborării dintre asocaţiile de tineri.
În vederea realizării obiectivelor proiectului, activităţile au constat în discuţii, prezentări, joc de rol, muncă în grup sau în perechi, vizionarea de filme cu tema discriminării, realizarea de scenete, seri interculturale, precum şi excursii în regiunea Ioannina. Una dintre cele mai importante activităţi, care a avut un deosebit impact asupra tinerilor participanţi la proiect, a fost vizita la un centru de tineri cu dizabilităţi. În vederea acestei vizite, toţi participanţii au pregătit o serie de activităţi menite să însenineze, măcar temporar, sufletele atât ale tinerilor cu dizabilităţi, cât şi ale părinţilor acestora. Evenimentul a fost prezentat la televiziunea locală.
Echipa României, deşi cu cei mai tineri participanţi, s-a implicat activ în toate activităţile şi a fost apreciată, în special în cadrul serii cultural româneşti, când toţi ceilalţi participanţi au dansat dansuri populare româneşti şi au fost încântaţi atât de preparatele culinare tradiţionale, precum şi de prezentările despre ţara noastră.

Mass-media  Proiectul Equalizer, Grecia

Erasmus+ Sustainable Energy Management@Schools in Europe

Pe data de 10 iunie, câţiva elevi ai Colegiului Naţional “Mihail Sadoveanu” împreună cu cadrele coordonatoare au participat la realizarea altei etape a proiectului “Sustainable Energy Management@Schools in Europe”(ce are ca obiectiv promovarea orientării tinerilor printr-o formare de calitate, având ca scop dezvoltarea competențelor lor legate de sectorul energetic, precum şi conştientizarea elevilor în ce priveşte oportunitățile de angajare în acest domeniu). La această activitate a fost prezent şi coordonatorul principal al proiectului, Massimo Bastiani, care a evaluat rapoartele finale ale celor două unități şcolare (Colegiului Naţional “Mihail Sadoveanu” şi Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea”), acestea bazându-se pe date colectate tot de elevi în anul şcolar 2015-2016. Pe lângă acestea, cele două colegii şi-au prezentat şi activitățile ecologice desfăşurate pe parcursul aceluiaşi an.

Prezentare ppt proiect Erasmus+ – energie sustenabila

13396860_1228019617230839_1612940397_o 13396982_1228019600564174_275586281_o 13405354_1228019720564162_912391043_o 13410830_1228019683897499_37339006_o

Proiect „BACK TO REALITY”